دفعه بعدي كه براي خريد به فروشگاه مواد غذايي مي‌رويد، اين مواد را به خاطر داشته باشيد و از خريد بسته‌بندي‌هايي كه حاوي آن‌ها هستند خودداري كنيد:

۷۱ بازديد

_اسيد فسفريكاسيد فسفريك در توليد نمك‌ها، افزايش مقدار آبِ محصولات گوشتي و نوشابه‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين اسيد وقتي وارد بدن ما مي‌شود به بافت‌هاي سخت آسيب مي‌رساند و تراكم استخوان را كاهش مي‌دهد.
_روغن هيدروژنهروغن هيدروژنه يك روغن گياهي است كه مطالعات زيادي رابطه ميان چربي ترانس موجود در آن را با افزايش خطر بيماري‌هاي قلبي و كلسترول LDL نشان داده‌اند.
_مونوسديم گلوتامات (MSG)اين ماده در غذا‌هاي فراوري شده، پودر‌ها و غذا‌هاي كنسروي به طور گسترده‌اي به كار مي‌رود مصرف ۳ گرم ازآن با معده خالي مي‌تواند به سيستم عصبي آسيب برساند.

_پتاسيم بروماتاستفاده از تركيب صنعتي پتاسيم برومات كه درپخت نان‌هاي صنعتي استفاده مي‌شود در اتحاديه اروپا ممنوع است. پتاسيم برومات ويتامين E موجود در نان را ازبين مي‌برد و مي‌تواند باعث حالت تهوع، استفراغ، درد معده و اسهال شود.
_آكريل آميدمحققان دريافته‌اند كه اين ماده در برخي از مواد غذايي كه بيش از ۱۲۰ درجه سانتي گراد گرم مي‌شود، از جمله سيب‌زميني سرخ كرده و نان‌هاي صنعتي ديده مي‌شود و به سيستم عصبي آسيب مي‌رساند و مي‌تواند سرطان‌زا باشد.
_شربت ذرت با فروكتوز بالا (HFCS)اين محصول از طريق تبديل ذرت به نشاسته ذرت و سپس تبديل آن به شربت گلوكز به دست مي‌آيد. اين ماده حاوي جيوه است و مي‌تواند در سيگنال‌هاي عصبي اختلال ايجاد كند.
_نيترات سديماين ماده بيشتر در صنايع گوشت استفاده مي‌شود تا رنگ قرمزتري به گوشت بدهد. تحقيقات نشان مي‌دهد ارتباط مستقيمي بين سطح بالاي نيترات سديم و بيماري‌هاي آلزايمر، ديابت و پاركينسون وجود دارد.  نيترات سديم به ساختار DNA آسيب مي‌زند. اين ماده همچنين با سرطان معده، مري و روده بزرگ مرتبط است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.