چرا قهر مي‌كنيم؟

مطالب مفيد و كاربردي

چرا قهر مي‌كنيم؟

۸۴ بازديد

چرا قهر مي‌كنيم؟!فكر نكنيد چون قهر مي‌كنيد، يك آدم غير طبيعي هستيد يا داريد كار غير طبيعي انجام مي‌دهيد، چون روان‌شناسان معتقدند كه قهر كردن، يك نوع مكانيسم طبيعي محسوب مي‌شود كه ما آدم‌ها در شرايط مختلف از آن استفاده مي‌كنيم. در واقع، قهر كردن بيان يك ناراحتي و بيان يك هيجان منفي است و وقتي ما با كسي قهر مي‌كنيم، در واقع ارتباط خودمان را به صورت كلامي و گاهي ديداري، قطع مي‌كنيم.
چه كساني بيشتر قهر مي‌كنند؟!آدم‌هايي كه زيادي از ديگران توقع دارند، آدم‌هايي كه نمي‌توانند درست احساسات و عواطف خود را ابراز كنند، افرادي كه نمي‌توانند از خود دفاع كنند، آدم‌هايي كه جرئت ندارند در مسائل مختلف قاطعيت داشته باشند و خلاصه، آدم‌هايي كه نمي‌توانند هيجانات خود را كنترل و بيان كنند، زودتر از بقيه قهر مي‌كنند. مثلاً آدم‌هاي پرتوقع از همه انتظار كمك و همراهي دارند و اگر كسي به آن‌ها كمك نكند، زود قهر مي‌كنند يا وقتي از دوستتان، سر دير آمدن يا بدقولي‌اش ناراحت هستيد اما نمي‌توانيد اين را به صورت كلامي بيان كنيد، از قهر كردن براي نشان دادن ناراحتي خود استفاده مي‌كنيد.
آيا قهر خوب است؟!راستش را بخواهيد، در كل قهر كردن چيز خوبي نيست، چون هم باعث آسيب رسيدن به شما مي‌شود و هم با آزار دادن ديگران و هر دوي اين اتفاقات، به رابطه شما و ديگران لطمه مي‌زند، شما وقتي با يك نفر قهر مي‌كنيد، بيشتر به حالت‌ها، گفتار و رفتارهاي منفي طرف مقابلتان توجه مي‌كنيد و اين باعث مي‌شود كه بيشتر دچار ناراحتي شويد و اين موضوع مي‌تواند استرس‌آور باشد، چون اگر طرف مقابل‌مان معني درست قهر ما را نفهمد و يا متوجه خواسته ما نشود، دائم در استرس ِسرانجام اين قهر به سر مي‌بريم و به خودمان آسيب مي‌زنيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.